Det forgikk et kupp
Et idekupp i blant annet utdanningsvesenet. Dette var ikke tilfeldig og det kalles undergravingsvirksomhet. Man skaper altså en virkelighet, dvs å lalle seg inn i en forestilling om at noe er bra, selv om det er empirisk bevist at dette må være feil.
Dette er hva hjernevask, som er en egen vitenskap, handler om
Gruppe, slagord og hersketeknikkstenkning
- Hvem vil være den latterliggjorte?
- Den uttaforstående?
- Hvem vil ikke være i flokken?
I tillegg. Hvis man har anledning til å skrive, definere historien, så vil jo den som leser den tro at det faktisk er sånn! Dette er menneskelig og det handler om at hjernen har bare det den kan, å forholde seg til. Hjernen er bygd opp med "tanke" på å overleve
(Hu)Man bruker erfaringer fra fortia til å spå framtia. Samtidig er vi notorisk dårlige til å ikke huske det som ikke passer oss, nettopp fordi det viktigste er å overleve. Dette utnyttes av kyniske hjernevaskere
Gjenta en løgn og det blir sant
I programmet Brennpunkt som alle bør tvinge seg til å se, selv om det kan synes kjedelig, så ser vi noe skremmende. Jeg er ikke egentlig ute etter å ta det mennesket i utdanningsforbundet. Men hu er jo leder likevel og må brukes på det hu sier
Litt fritt etter hukommelsen sier hu:
at en elev som ikke kan basiskunnskapene, kan det likevel fordi eleven har fullført ungdomsskolen!
Videre at det handler om å ønske seg at eleven mirakuløst vis plutselig skal kunne følge undervisninga i videregående! ca 35 min
Like trist er det å se den stakkars dama intervjues Ca 25 min ut i programmet. Hu sier at det ikke er et viktig poeng å kunne lese! Man får ikke karakterer på lesing i norsk skole!
Man får ikke karakterer på ferdigheter!
Ja, det er så man må klype seg i armen, men dette er intet mareritt! Dette er virkeligheten og delsannheten om norsk skole og et venstrevridd balletak på vår framtid!
Like før henne kan vi se ca 22 min ser vi på rekke og rad. En karakter som ikke stemmer med virkeligheten, en lærer forteller om folk som har gått ut 10 klasse, men matematikkunnskaper på 5-6 klassenivå, tidligere i programmet sier han at for 5 år siden så var det ca 3 i klassen som ikke greide å regne ut kvadratet på en trekant(? Noe må jeg ta etter hukommelsen) og nå er det slik at det er ca 3 som kan det. Dette er muliggens satt litt på spissen, men....
Likevel, forteller han videre at eleven kommer med en karakter som ikke stemmer med virkeligheten. Kan man i 10 klasse ikke mer enn et 5 - 6 klassepensum så skal det være stryk i 10 klasse!
Men hvor mange dette dreier seg om det kan ikke leder i utdanningsforbundet svare på for dette veit man ikke, man vil vel ikke vite.
- Altså her er det snakk om at ideene er viktigere enn virkeligheten!
- Man tilpasser altså virkligheten til ideene!
Man lever i en ideverden!
Dette er etter mitt skjønn selvbedrag men i tillegg så bedrar man alle andre!
Hvorfor er dette et problem?
Jo, det er et problem fordi det setter oss ute av stand til å forstå verden rundt oss. Vi forstår ikke verden som den Er! Jeg legger ved en artikkel som forklarer oss dette litt nærmere:- Norske intellektuelle forstår ikke verden
- Politiske korrekthet i akademia og medier har påført samfunnet skylapper. Et forståelses-underskudd av hvordan verden faktisk ser ut, sier reiseguru Jens A. Riisnæs.
Desverre finner jeg ikke det spor morsomt å høre utdanningsministeren i slutten av overnevnte TV program, fra partiet som har hatt balletak på utdanningsvesenet, på gråten. Nå plutselig skal de finne alle løsningene. Jammen, hadde de den ikke tidligere da? Jeg vil ikke si mer om det. jeg tror alle veit.
Like trist er det å høre henne påstå at alle må ta høyere utdannelse fordi framtias marked trenger det, ironiens høydepunkt. Det er sant og det er feil. Noen, kanskje mange kan ikke ta høyere utdannelse og ikke forstå hva de bedriver?
Dessuten er det slik at vi kommer fortsatt til å trenge folk som kjører søppel og sitter i kassa i butikkene, jaffal i overskuelig framtid. Alle kan ikke sitte på kontor, alle som har en høyere utdanning enn de egentlig har forutsetninger for kan ikke pushes inn i et byråkrati som ruinerer oss. Dette er ikke bærekraftig og det er ødeleggende, for Norge!
Jeg har ett forslag til hva man kan begynne med. Det er å få alle skrivebordsfantastene i utdanningsystemet inn som lærere. De har feila og må ta konsekvensen av at de har vært nyttige idioter for ideenes verden!
Jeg sier ikke at alle disse er idioter, men at de har blitt lurt. Av verdens fremste eksperter på området! Det sitter alt for mange som skal fylle dagene sine. Derfor blir lærerne dynga ned med reformer og papirarbeid!
Er vi i ferd med å gjenta historien? Del 3 Kommentarer
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar